Zrobie jak tylko naucze sie go robic -,- Albo, poprostu przetłumacze na polski angielski poradnik c: :angel: Jednak ktoś już go napisa,ł wiec zamieżam go przekazac tutaj . A i tak poradnik stwożył Lanasande z forum FeralHeart i Impressive World .
Na początek należy skopiować z folderu scripts (C:/Impressive Title 0.5/media/materials/scripts) jakikolwiek plik o rozszerzeniu .mat (material). Skopiuj go i wklej w tym samym folderze. Nazwij go imieniem swojej postaci (przykład: Allen). Otwórz go i skasuj wszystko co znajduje się wewnątrz i wklej tam to:
material AllenMat/ManeMat { receive_shadows on technique { pass { ambient 1.000000 1.000000 1.000000 1.000000 diffuse 1.000000 1.000000 1.000000 1.000000 specular 0.010000 0.010000 0.010000 1.000000 emissive 0.000000 0.000000 0.000000 1.000000 cull_hardware none cull_software none texture_unit { texture AllenmaneTex.jpg tex_address_mode wrap filtering trilinear } } } } material AllenMat/TeethMat { receive_shadows on technique { pass { ambient 1.000000 1.000000 1.000000 1.000000 diffuse 1.000000 1.000000 1.000000 1.000000 specular 0.050000 0.050000 0.050000 1.000000 12.500000 emissive 0.000000 0.000000 0.000000 1.000000 cull_hardware none cull_software none texture_unit { texture teethTex.jpg tex_address_mode wrap filtering trilinear } } } } material AllenMat/HeadMat { receive_shadows on technique { pass { ambient 1.000000 1.000000 1.000000 1.000000 diffuse 1.000000 1.000000 1.000000 1.000000 specular 0.010000 0.010000 0.010000 1.000000 emissive 0.000000 0.000000 0.000000 1.000000 texture_unit { texture AllenheadTex.jpg tex_address_mode wrap filtering trilinear } } } } material AllenMat/EyeMat { receive_shadows on technique { pass { ambient 1.000000 1.000000 1.000000 1.000000 diffuse 1.000000 1.000000 1.000000 1.000000 specular 0.050000 0.050000 0.050000 1.000000 emissive 0.000000 0.000000 0.000000 1.000000 cull_hardware none cull_software none texture_unit { texture AlleneyeTex.jpg tex_address_mode wrap filtering trilinear } } } } material AllenMat/BodyMat { receive_shadows on technique { pass { ambient 1.000000 1.000000 1.000000 1.000000 diffuse 1.000000 1.000000 1.000000 1.000000 specular 0.010000 0.010000 0.010000 1.000000 emissive 0.000000 0.000000 0.000000 1.000000 texture_unit { texture AllenbodyTex.jpg tex_address_mode wrap filtering trilinear } } } } material AllenMat/TailMat { receive_shadows on technique { pass { ambient 1.000000 1.000000 1.000000 1.000000 diffuse 1.000000 1.000000 1.000000 1.000000 specular 0.010000 0.010000 0.010000 1.000000 emissive 0.000000 0.000000 0.000000 1.000000 texture_unit { texture AllentailTex.jpg tex_address_mode wrap filtering trilinear } } } }
Tam gdzie wpisałam Allen ma znajdować się imię twojej postaci. AllentailTex.jpg - jest to nazwa tekstury (w tym przypadku jest to ogon). Jeżeli twoja nazywa się inaczej (np. AllenTailTex, Allentailtex, allentailTex itp.) należy to zmienić, inaczej ogon będzie w formie template, czyli cały biały.
Po wykonaniu powyższych czynności należy zapisać plik i przejść do folderu Release (wrócić do folderu Impressive Title 0.5, wejść w game i Release). Skopiuj plik Halfblood.campaign do tego samego folderu i nazwij go jak chcesz. Otwórz go. Wykasuj wszystko co jest tam napisane i wklej to:
[Initialize] World_Load=Castle Sky_DayTime=1810 Sky_FreezeTime=true Unit_Create=PLAYER,Allen,Body,Head2,Mane9,Tail6,Wingless,AllenMat,Tuft7
[] EventCondition=PROGRESS,0
Unit_Reset=PLAYER Unit_ClearAttackList=PLAYER Unit_PushAttackList=PLAYER,Dash Unit_PushAttackList=PLAYER,Slash Unit_PushAttackList=PLAYER,Roundhouse Unit_PushAttackList=PLAYER,Somersault Player_ResetSkills Unit_ToggleStance=PLAYER
FadeIn=1
Już już, tłumaczę o co chodzi.
Allen - imię postaci. Head2 - typ głowy. Ta jest akurat z długimi uszami. Mane9 - grzywka lub jej brak (Maneless) Tail6 - ogon. Wingless - skrzydła, tu akurat ich nie ma. AllenMat - plik material. Pamiętaj o dodaniu do imienia postaci cząstkę "Mat". Tuft7 - tuft lub jego brak (Tuftless).
Tutaj też Allen należy zastąpić imieniem postaci. Castle też jest randomowe - możecie tu wpisać każdą nazwę mapy, lecz musi to być mapa standardowa. Jeżeli wpiszesz nazwę mapy skądś ściągniętej/stworzonej przez ciebie, lew będzie wisiał w powietrzu.
Następnie przechodzimy do tej przyjemniejszej części tworzenia a mianowicie do tekstur. Do stworzenia ich potrzebujemy jakiegoś programu graficznego: GIMP, Photoshop, Open Canvas itp. Nie radzę robić presetów w Paincie bo wyglądają dość nieestetycznie.
Gdzie znajdują się poszczególne części ciała wyjaśniła BlackHollow w tym temacie. Zapisz wszystkie obrazki z tego tematu w wybranym przez ciebie folderze. Następnie wejdź w ten folder i otwórz wybrany obrazek (załóżmy, że jest to obrazek pokazujący rozmieszczenie części głowy) w programie graficznym, np. Photoshopie. Dalej koloruj już jak i co chcesz, byleby to było zgodne z obrazkiem pomocniczym.
Jeżeli chcesz, by twój lew miał grzywę stwórz nowy plik o nazwie AllenmaneTex (oczywiście w miejsce Allen wstaw imię swojej postaci) o wymiarach 512x512 pikseli.
Jak już skończysz wszystkie tekstury (jeżeli liczyć z grzywą powinno ich być pięć) zapisz je wszystkie w formacie jpg, po czym zaznacz je wszystkie i skopiuj do folderu textures (C:/Impressive Title 0.5/media/materials/textures). Oczywiście wszystkie muszą mieć nazwę zgodną z nazwą w pliku material.
Kiedy już zrobisz wszystko dokładnie sprawdź wszystko jeszcze raz. Dopiero po tym zgłaszaj mi jakiekolwiek niedogodności w sprawności tej metody.
A jeśli chodzi o Allena, to tak - zrobiłam jego preset
Miłego tworzenia Wszystko od Lanasande
|